2018.11.30.
Sajtóközlemény - EFOP-5.2.5-18-2018-00008
"A 21. század oktatása az élménypedagógiáról és az okoseszközök használatáról kell, hogy szóljon. A vasvári Kardos László Általános Iskola diákjainak ennek jegyében szerveztek délutánt. A gyerekeknek annyira tetszett a program, hogy még a „Szeretem a kémiát!” szöveggel is örömmel fotózkodtak.

Az intézményben az EFOP-5.2.5-18-2018-00008 számú, Élethosszig tartó tanulás a Neumann-galaxisban hátrányos helyzetből is elnevezésű projekt záró rendezvényét tartották november 29-én, az ELTE Savaria Egyetemi Központ oktatóinak és a Bolyai János Általános Iskola és Gimnázium tanárainak közreműködésével, akik afféle mini Kutatók éjszakáját vittek el az iskola aulájába. Hatalmas sikerrel: a diákok sorra járták az asztalokat, ahol sok máson kívül olyan érdekes kísérletekben vehettek részt, olyan okoseszközök segítségével tanulhattak játszva, amelyeket jelenleg még kevés iskolában használnak – és amelyek segítségével a hátrányos helyzetű térségekből is megsokszorozódik az esély a kitörésre.

A rövid protokolláris megnyitó keretében Pintér Zsolt, az ELTE Pályázati Központ igazgatóhelyettese emlékeztetett, a Gutenberg-galaxisban még a könyvekből szereztük meg a tudást, ma már digitális eszközök segítségével tesszük. A most befejeződő projekt arról szólt, miképp lehet ez utóbbit megvalósítani.

Tóth Balázs, Vasvár polgármestere arra hívta fel a figyelmet, hogy a mai gyorsan változó világban mindenkinek élethosszig kell tanulnia, tehát olvasni ezután is kell, a szövegértésre a jövőben is szükség lesz, a kütyük ezeket nem végzik el helyettünk.

Fodor István tankerületi igazgató arról beszélt, hogy a pedagógusok szemléltetéssel tudják a leghatékonyabban átadni az új ismereteket, az okoseszközök ezt a lehetőséget teremtik meg mindenkinek, függetlenül attól, hol él.

Dr. Németh István, az ELTE szombathelyi ügyekért felelős koordinációs rektorhelyettese a pedagógusképzés felől közelített: az egyetem új szombathelyi egysége, a Berzsenyi Dániel Pedagógusképző Központ (BDPK) arra vállalkozik, hogy a pedagógusképzést formálja át, ahogy jogelőd intézménye, a Berzsenyi Dániel Főiskola is tette a ’70-es, ’80-as években. Az oktatási rendszert hozzá kell igazítani a 21. század követelményeihez, ehhez okoseszközök, felhőalapú tankönyvek, digitális tudásközvetítő rendszerek szükségesek, és természetesen olyan pedagógusok, akik ezeket képesek alkalmazni a mindennapokban – mondta dr. Németh István, majd a Kardos iskola pedagógusait a BDPK innovációs kísérletének, a pedagógusképzés digitális transzformációjának megvalósulását szemléltető első nyilvános bemutatójára invitálta. (A bemutatóról külön cikkben számolunk be.)

Sejberné Szabó Marianna, az általános iskola igazgatója jó szórakozást kívánt a diákoknak és a projekt során kialakított kapcsolatok ápolását, a közös munka folytatását ígérte.

A pályaorientációs rendezvényen nem csak a természettudományok kaptak helyet, dr. Fűzfa Balázs irodalomtörténész irányításával közös versmondással kezdődött a program. Ezt követően a gyerekek megismerkedhettek a legórobottal, gondolataik segítségével megtaníthattak egy számítógépet egy kocka mozgatására, megmérhették nyáluk pH-értékét, elcsodálkozhattak azon, forgás hatására hogyan lesz a szivárvány összes színét tartalmazó korong fehér, érdekes kémiai és biológiai kísérleteket végezhettek."

További információk és képek