A projekt alapadatai
Azonosító: GINOP-2.2.1-15-2017-00085
A projekt címe: Házhozszállítási szolgáltatást kiszolgáló automatizált raktárlogisztikai megoldás kutatás-fejlesztése
A támogatás összege: 351 116 025 Ft
A támogatás ELTE része: 175 020 750 Ft
Támogatás intenzitás: 100%
Futamidő: A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg 2017.07.01 és 2022.03.31. között
Konzorciumvezető: METRO Kereskedelmi Kft.
Témavezető: Dr. Jüttner Alpár
A projekt célja: Az online kiskereskedelem terjedésével az olyan nagyvállalatokon is piaci nyomás keletkezik a házhoz szállításra épülő szolgáltatások kialakítására, mint az elsősorban vállalkozásokat kiszolgáló Metro Áruházak. Egy házhoz szállítási szolgáltatás esetén a szolgáltató jelentős többletköltségeket vállal, hiszen a megrendelt árucsomagot a raktárlogisztikai operáció keretei között kell összeállítani, majd a megfelelő fuvareszközökkel kiszállítani, amelynek költségeinek ellentételezésére egy kialakult piaci árhoz alkalmazkodva tudjuk érvényesíteni ügyfeleink felé. Az árukiszedés, mint raktárlogisztikai folyamat jellemzően kézi erővel történik a hasonló operációkban, amely az elmúlt időszakban a hazai munkaerőpiacon kialakult helyzetben komoly kihívást jelent a szolgáltatók számára.
A projekttervben körvonalazott megoldás lényege, hogy az érintett folyamatokat automatizált irányítású targoncák köré szervezzük, amelyek az aktuális rendelési állomány ismeretében valós időben optimalizált bejárási útvonalak mentén járnak végig.
Várható eredmények: A projekt keretei között két fő területen tervezünk partnereinkkel innovációs eredményeket felmutatni. Az egyik fő terület a targoncák automatizált vezérlésére és navigációjára vonatkozik, amelynek része a megfelelő pozícionálási és irányítási logika kidolgozása. A másik terület az árukiszedési sorrendek, ezáltal a bejárási útvonalak meghatározására szolgáló optimalizált üzleti logika kidolgozása, amelynek segítségével a félig automatizált árukiszedés valódi hatékonyságnövekedést tud biztosítani.